HTML

Foursquare Blog

Minden, ami Foursquare!

Lájkolj Facebookon!

Venue-kategóriák

Kíváncsi vagy, milyen venue kategóriák vannak? Kattints az alábbi képre!

2011.08.16. 02:45 szecsaa

Foursquare újítások

Már egy jó ideje nem írtam a blogra, sajnos időm se volt, s a kezdeti lendület is megtorpant. Majd eljött a ma este és olyan újítások kerültek be a Foursquare világába, hogy erről muszáj egy postot írnom. Két extra-szuper-gigalájk újítás került be a rendszerbe, amelyet én már régóta vártam. Gondolom már fel is fedeztétek őket, nem lehet őket nem észrevenni.

Auto-complete

Az auto-complete megoldás napjainkban egy elvárt dolog, főleg olyan oldalakon, ahol rendszeresen keresünk. (Google, Facebook, stb.) Én már nagyon vártam ezt a fejlesztést ide a Foursquare oldalára is, mivel rendszeresen kerestem venuekat, embereket és sokszor percekig tartott, mire megtaláltam azt, amit éppen kerestem; legfőképpen, amikor 500 ismerős közül kellett kikeresnem valakit. 

A keresés mezőbe csak kezdjük el gépelni, amit éppen szeretnénk, s máris ezerrel keres a találatok között. Először a barátokat/követett oldalakat listázza, majd alatta a venuekat. Tök jó dolog emellé, hogy odarakja a logót/képet/kategória jelölését is, így ha pl. Péter nevű ismerőseinket keressük, akkor a kis profilkép alapján azonnal be is tudjuk azonosítani.

Foursquare listák

Már egy jó ideje röpködtek arról pletykák, hogy a Foursquare egy olyan újítást kíván bevezetni, miszerint mindenki készíthet a kedvenc helyeiből egy listát, amelyet megoszthat ismerőseivel, barátaival, akik aztán ezt a listát követhetik, véleményezhetik, stb. A pletyka úgy tűnik, hogy igaz volt, mert a Foursquare elindította ezt a funkciót is, amelynek én nagyon örültem.

 

Régóta követnék vagy állítanék össze olyan listákat, amelyek pl. a legjobb ebédhelyeket foglalják össze egy városban. Egy listába berendezve 5-10 venue, ahol vannak képek/tippek a fogásokról a helyhez kapcsolódóan. De gondolhatunk arra is, hogy egy főiskola/egyetem venuei egy listába vannak rendezve, így nem tévesztjük el őket már kezdetben sem, amikor még ismeretlenek vagyunk a környéken. Ez gólyáknak akár még hasznos is lehet. De akár az egyes BKV járatok venueit is lehet listába rendezni, az ember tudja követni, hogy éppen merre fog járni. Egyszóval rengeteg felhasználási területet tudok elképzelni.

 

Így könnyedén nyomon követhetjük a barátaink listáit, összeállításait, s hozzáadhatjuk a saját To-Do listánkhoz, hogy aztán mi is végigjárjuk azokat a helyeket. Rendkívül hasznos információ lehet, hogy barátaink vagy ismerőseink, mennyivel látják másképp a várost, mint mi: az adott kerületi éttermeket vagy a legjobb szórakozóhelyeket a városban.

 

Én is elkezdtem a saját listáimat csinálgatni, kezdésre egy pékség-összeállítást. Reggelente képes vagyok a fél városon átutazni egy finom péksütiért. De kinek mi a preferencia-rendszere: nézegettem az amerikai listákat; étteremeket, borozó helyeket, sörözőket foglaltak listába, de voltak ruházati boltok, sőt találtam olyan listát is, amely a városban megszerezhető badgeket foglalta össze egy listába: menj el ide, kövesd ezt, checkinelj be és tied a badge. Továbbá ezeket a listákat nézegethetjük térképen is, töltetünk hozzá fotókat, megoszthatjuk barátainkkal Facebookon, Twitteren, sőt a Foursquare keretein belül el is küldhetjük a barátainknak, ezzel ajánlva nekik a kedvenc helyeinket.

 

 

Mindezek mellett van egy összefoglaló oldal is a saját listáinknak, ahol nyomon követhetjük a saját tippjeinket, To-Do listánkat meg úgy mindent. Egy elég jó kis szervező oldalnak nézünk elébe, amely gondolom a jövőben még bővülni is fog.

 

Szeretnék még pár változásról apróbb említéseket tenni. Egyrészt megújult a saját profil-oldalunknak a Tipp része, remélem @szoges nem fog haragudni rám, hogy az ő tippjeit rakom ki ide példának. Egész jó tippeket hagy, nem?

 

Végül egy apróbb, de annál hasznosabb dologról szeretnék még írni. A Settings oldalunkon beállíthatjuk, hogy miről is szeretnénk értesítést kapni. Ide bekerült két új funkció is (az alsó kettő), amelyek alapértelmezetten nincsenek bepipálva. Aki nyit az ilyen irányú közösségi értesítések felé, annak ajánlom bekapcsolásra őket: láthatjuk, hogy a barátaink milyen interaktivitásba kerülnek a listáinkkal, tippjeinkkel. Akár még hasznos is lehet!

 

Zárszóként annyit írnék, hogy az auto-complete és a lista-szerkesztés funkció nagyon jól kiegészíti egymást, sokkal könnyedebben tudunk a saját listánkhoz helyeket hozzáadni, illetve ha megnyitjuk a saját profiloldalunkat, akkor láthatjuk, hogy sokkal könnyebb tippeket hagyni azokon a helyeken, amelyeken jártunk: el se kell menni a venue oldalára, hanem innen kattintgatva egy gombnyomással hagyhatunk tippeket, amelyek az arra tévedőknek hasznosak tudnak lenni. (nyitva-tartás, asztalfoglalás, stb.) Új designt kapott az egész Tips/To-Do List rész is, a korábbi fapados designtól sikerült elragaszkodniuk, s nekem rendkívül tetszik az irány.

Szólj hozzá!

Címkék: design tips foursquare auto complete todo list


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása